Муніципальний розвиток

Асоціація міст України

Календар новин

пн вт ср чт пт сб нд
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
пн вт ср чт пт сб нд пн вт ср чт пт сб нд пн вт ср чт пт сб нд
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 

Онлайн-спостереження

Портал адміністративних послуг

Фонд соціального страхування

Правова допомога

05.01.2021 | 11:32

 Відсутність розроблених постійно діючих процедур системи НАССР

Можна багато скаржитись на нововведення, казати, що це повернення до бюрократичних режимів, і критикувати необхідність ведення документації. Проте закон є закон, і впровадити НАССР рано чи пізно доведеться усім, хто працює з харчовими продуктами: і виробникам, і ресторанам, і торгівельним мережам, і перевізникам, і навіть маленьким кав’ярням при дорозі. А тим, хто відмовиться, доведеться платити чималі штрафи.

Очікування перевірки – процес досить виснажливий. Особливо, якщо немає впевненості, що все в порядку. Щоб полегшити розуміння вимог до операторів ринку стосовно безпечності виробництва, переробки та обігу харчових продуктів, пропонуємо Вашій увазі невелику інструкцію стосовно головних моментів, на які потрібно звернути увагу, щоб самостійно і швидко провести міні аудит на предмет готовності до зустрічі з представниками органів нагляду та контролю, зокрема – інспекторами Держпродспоживслужби

Планування приміщень та робочих процесів

Під час перевірки Вам потрібно буде розповісти контролюючим органам, як відбуваються усі робочі процеси: починаючи від того, яким шляхом приходить сировина, і закінчуючи тим, як ви подаєте страви гостю у ресторані, або ж як ви обслуговуєте споживача в супермаркеті на касі. І ці процеси повинні відповідати законодавчим вимогам. Тому чітко плануйте усі потоки, адже від цього часто залежить безпечність кінцевого продукту.

Персонал

Впровадити НАССР лише на папері – недостатньо. Потрібно ознайомити увесь персонал, від шеф-кухаря до прибиральника, з усіма процедурами, провести навчання та інструктаж. І тоді працівники не лише будуть діяти за інструкціями, зменшуючи ризики забруднення харчового продукту, але й будуть готові надавати чіткі відповіді інспекторам під час перевірки.

Маркування продуктів

Маркувати потрібно усе: сировину, напівфабрикати та готові страви. Маркування сировини здійснюється при переміщенні продуктів на склад. Не потрібно маркувати лише ті продукти, що знаходяться в оригінальній упаковці виробника, на якій обов’язково зазначено дату виготовлення, умови та терміни зберігання. Маркування напівфабрикатів теж передбачає етикетку, вимоги до якої є законодавчо встановлені. Маркування готової страви відбувається лише у тому випадку, якщо вона зберігається, або ж продається споживачеві з вітрини. Якщо ж говорити про страву у ресторані, яку ми відразу видаємо гостю після приготування, її маркувати не потрібно.

Маркування обладнання та інвентарю

Під час перевірки інспектор обов’язково зверне увагу на те, чи марковане у вас обладнання та інвентар. Способи маркування можуть бути різні: і кольорове маркування, і у вигляді надписів, наклейок. Що повинно бути промарковане?

  • Столи, робочі поверхні;
  • Дошки, ножі;
  • Холодильне та морозильне обладнання;
  • Прибиральний інвентар;
  • Контейнери для сміття тощо.

Позначення алергенів в меню 

Новим для операторів ринку харчових продуктів є обов’язкове маркування алергенів у меню. Часто ми чуємо: «Гості і так знають, на що в них алергія». Проте, саме Ви, як оператор ринку, несете відповідальність за те, щоб проінформувати гостя про те, що у соусі до салату є яйця, або ж булочка для бургера виготовлена з пшеничного борошна, яке містить глютен. Тому кожне меню, навіть на невеликій заправці, повинне містити інформацію для споживачів, про наявність алергенів у страві.

Ведення журналів

Довести контролюючим органам те, що ви працюєте згідно вимог, можна за допомогою постійного ведення записів контролю. Заповнені журнали та форми підтверджують, що все, про що ви розповідаєте, виконується, і за кожним процесом закріплено відповідальну особу. Тому не нехтуйте цією вимогою, а використайте її собі на благо. Адже в багатьох випадках, це буде також вашим захистом від «чорних скарг» споживачів.

Вхідний контроль

Даний етап є ключовим, адже якщо ми відразу прийняли продукт, який не відповідає показникам якості та безпечності, що б ми з ним не робили, кінцевий результат буде НЕГАТИВНИЙ. Тому контролюйте постачальників, ведіть журнали вхідного контролю, дотримуйтесь процедури перевірки усіх супровідних документів та не приймайте товари, які не відповідають хоча б одній із ваших вимог.

Транспортування

 Запам’ятайте, що нехтувати вимогами до транспортування не можна! Забороняється перевозити харчові продукти власним автотранспортом десь на задньому сидінні чи у багажнику. Для цього необхідно мати спеціально облаштований транспортний засіб, який регулярно проходить санітарну обробку. Якщо ж ви користуєтесь послугами перевізника, обов’язково контролюйте дотримання ним цих же вимог, перевіряйте журнали контролю температурних режимів при транспортуванні, які ведуться постачальником, або ж контролюйте температуру самі при отриманні.

Зберігання

Основний принцип, якого потрібно дотримуватись при зберіганні – сирі продукти окремо від напівготових чи готових. Організуйте зберігання відповідно до товарного сусідства: окремі холодильники для сирого м’яса, птиці, риби, яєць, молочних продуктів, овочів та фруктів тощо. Щодня (мінімум 2 рази на день) контролюйте температуру холодильного обладнання та ведіть відповідний журнал. Особливо слідкуйте за тим, яким чином харчові продукти зберігаються на складі. Забороняється зберігати будь-що на підлозі навалом, все повинно стояти на полицях (висотою 15 см від підлоги) у відповідній тарі. Зберігайте продукти, які містять алергени, окремо від інших продуктів, щоб уникнути перехресного забруднення.

Сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), не є обов’язковою. Законодавством прописана лише вимога щодо запровадження НАССР на підприємства з виробництва харчових продуктів, але немає вимоги щодо отримання сертифікату НАССР. Закон «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачає встановлення прозорого механізму надання державних гарантій безпечності та якості харчових продуктів та запровадження державного контролю в сфері санітарних та фітосанітарних заходів «від лану – до столу». Одна з обов’язкових вимог для оператора ринку харчових продуктів є система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР). Це система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів.

 

Смілянське міськрайонне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області

Реєстрація на сайті

Анонс тижня

 

 

 

Про електронні петиції

Шановні користувачі сайту, якщо Ви бажаєте створити нову петицію, або проголосувати за  вже створену, то дотримуйтесь вимог " СТАТУТУ територіальної громади міста Сміли ".

Ознайомитися з статутом територіальної громади міста Сміли

можна в розділі "Нормативні документи / СТАТУТ МІСТА /Стаття  16. Звернення і петиції, місцеві ініціативи смілян"

В разі порушення вимог цього СТАТУТУ , Ваш голос не буде врахований.

Профіль у соціальній мережі

Державні інформаційні ресурси

 

Надання житлових субсидій

КЕС

 

ОБЮ

 

NSZU

 

covid-19

 

 

 

 

FM-РАДІО «ТЯСМИН» 106.4